tag:blogger.com,1999:blog-2619907894589144734.post2701051233285489078..comments2023-10-25T05:42:46.226-07:00Comments on TAXI DRIVERS MIND: Sistem Kupon VS Kaedah Tambang RM2 + Meter - Taklimat dan dialog dengan usahawan teksi PutrajayaSalleh - Putrajayahttp://www.blogger.com/profile/03562336764114169936noreply@blogger.comBlogger7125tag:blogger.com,1999:blog-2619907894589144734.post-78692693002037050512019-04-01T19:24:56.954-07:002019-04-01T19:24:56.954-07:00= Kami menawarkan berbagai layanan keuangan yang m...= Kami menawarkan berbagai layanan keuangan yang meliputi: Perencanaan Bisnis, Komersial dan Pengembangan Keuangan, Properti dan Hipotek, Pinjaman Konsolidasi Utang, Pinjaman Bisnis, Pinjaman Swasta, Pinjaman Pembiayaan Kembali Rumah dengan suku bunga rendah per tahun untuk perorangan, perusahaan dan badan hukum . Dapatkan yang terbaik untuk keluarga Anda dan miliki rumah impian Anda juga dengan skema Pinjaman Umum kami. Pelamar yang tertarik harus Hubungi kami melalui BBM INVITE: {D8980E0B}<br />Hanya WhatsApp: (+ 44) 7480 729811<br />Tel .... (+ 44) 7480 729811<br />Email: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)"ISKANDAR LENDERS"https://www.blogger.com/profile/17998342280451516606noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2619907894589144734.post-1675083977156803422019-02-10T21:20:51.223-08:002019-02-10T21:20:51.223-08:00Halo,
Ini untuk memberi tahu masyarakat bahwa Nyon...Halo,<br />Ini untuk memberi tahu masyarakat bahwa Nyonya Charity White, pemberi pinjaman swasta memiliki kesempatan finansial untuk semua orang yang membutuhkan bantuan keuangan, membayar tagihan, untuk berinvestasi dalam bisnis baru atau untuk meningkatkan bisnis Anda. Kami memberikan pinjaman dengan bunga sebesar 2% kepada perusahaan dan perorangan. Ini tidak memerlukan banyak dokumen, juga syarat dan ketentuan yang jelas dan peka. Hubungi kami via e-mail: (charitywhitefinancialfirm@gmail.com) Kami akan memberikan layanan terbaik kami.charity whitehttps://www.blogger.com/profile/07040407015035910258noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2619907894589144734.post-75968830799499122302017-05-18T00:58:58.735-07:002017-05-18T00:58:58.735-07:00Hello Semua orang,
Nama saya Ahmad Asnul Brunei, s...Hello Semua orang,<br />Nama saya Ahmad Asnul Brunei, saya menghubungi Encik Osman Loan Firm untuk jumlah pinjaman perniagaan sebanyak $ 250,000, Kemudian saya diberitahu tentang langkah Meluluskan jumlah pinjaman saya diminta, selepas mengambil risiko lagi kerana saya begitu banyak terdesak untuk menubuhkan sebuah perniagaan untuk kejutan terbesar saya, jumlah pinjaman Telah dikreditkan ke akaun bank saya dalam tempoh 24 jam perbankan Tanpa sebarang tekanan untuk mendapatkan pinjaman saya. Kerana saya Telah terkejut i adalah yang pertama untuk menjadi mangsa penipuan! Jika anda berminat untuk mendapatkan apa-apa jumlah pinjaman & anda yang terletak di mana-mana negara, saya akan memberi nasihat boleh menyentuh Mr Osman Loan Firm melalui e-mel osmanloanserves@gmail.com<br /><br />BORANG MAKLUMAT PERMOHONAN PINJAMAN<br />Nama pertama ......<br />Nama tengah .....<br />2) Jenis Kelamin: .........<br />3) Jumlah Pinjaman Diperlukan: .........<br />4) Tempoh Pinjaman: .........<br />5) Negara: .........<br />6) Alamat Rumah: .........<br />7) Nombor Telefon: .........<br />8) Alamat e-mel ..........<br />9) Pendapatan Bulanan: .....................<br />10) Pekerjaan: ...........................<br />11) Yang laman web adakah anda di sini tentang kami .....................<br />Terima kasih dan salam mesra.<br />E-mel Derek osmanloanserves@gmail.comAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/04886583331445625242noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2619907894589144734.post-80271608402093925872015-09-05T06:30:48.567-07:002015-09-05T06:30:48.567-07:00Salam. Sy merupakan seorang pengguna teksi setiap ...Salam. Sy merupakan seorang pengguna teksi setiap minggu. Walaupun ada kalanya terasa beban dengan bayaran yg mahal tetapi sy berpuas hati dengan kebanyakan perkhidmatan teksi yg sy terima. Sy cuma ingin berterima kasih kepada semua pemandu teksi yg telah banyak menolong sy terutamanya semasa sy terdesak untuk sampai ke sesuatu destinasi dengan cepat. Sy seronok bercerita dan mendengar cerita drpd pemandu-pemandu teksi yg pernah sy tumpang. Semoga anda semua diberi kemudahan oleh Allah untuk berkhidmat dengan baik. Seringkali kita dengar cerita-cerita tak bagus berkenaan pemandu teksi, tapi lumrahlah yang buruk akan ditayang, yang bagus didiam begitu sahaja. Terima kasih buat pemandu-pemandu teksi sekali lagi. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2619907894589144734.post-34758957300386532122015-02-16T18:08:41.025-08:002015-02-16T18:08:41.025-08:00Duit yg tak dituntut biasanya disimpan dalam akaun...Duit yg tak dituntut biasanya disimpan dalam akaun sampai dituntut la.., Kami di Putrajaya sebolehnya menggalakkan pemandu claim secepat mungkin sebaik sahaja menghantar penumpang..., pemandu yg lewat membuat tuntutan menyebabkan koperasi terpaksa menguruskan tunai tersebut serta memastikan keseamatannya...Salleh - Putrajayahttps://www.blogger.com/profile/03562336764114169936noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2619907894589144734.post-58632604568373427262015-02-16T04:29:01.576-08:002015-02-16T04:29:01.576-08:00duit kutipan coupon disimpan dari hari ke hari sam...duit kutipan coupon disimpan dari hari ke hari sampai lah pemandu tebus duit cash,duit coupon yang disimpan di pakai untuk keguaan apa.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2619907894589144734.post-80317479370969629332015-01-10T04:29:21.663-08:002015-01-10T04:29:21.663-08:00Maklumbalas dari 50 orang peserta yang hadir adala...Maklumbalas dari 50 orang peserta yang hadir adalah seperti berikut;-<br /><br />En. Saari - Pengerusi Persatuan Pemandu Teksi Berwawasan Putrajaya dan Selangor.<br /><br />1. Persatuan dengan sepenuh hati meminta Koperasi mengekalkan sistem kupon. Persatuan akan bersama-sama menyokong usaha ini.<br />2. Mencadangkan supaya Koperasi menghantar memorandum kepada YAB Perdana Menteri dan juga semua Ahli Parlimen akan rasional sistem kupon dikekalkan.<br />3. Sekiranya tidak diendahkan, kita boleh buat hari tanpa teksi di P. Sentral.<br /><br />En. Abdul Hamid HB8235<br />1. Maklumkan sistem kupon hendak dimansuhkan sejak Dato' Halimah Sadique sebagai Pengerusi LPKP. Isu yang sering dinyatakan oleh beliau ialah apa istimewanya sistem kupon kepada pengguna sehingga perlu dikekalkan.<br />2. SPAD yang dipimpin Tan Sri Syed Hamid pula hanya meneruskan usaha LPKP malah memperkasakannya lagi dengan Pelan Transformasi / Migrasi.<br />3. Untuk pertahan kupon, kita perlu yakinkan kerajaan bahawa ianya terbaik.<br /><br />En. Amir <br />1. Kita buatkan soal selidik terhadap penumpang sendiri samada mereka mahukan sistem kupon atau meter. Pengalaman di KLIA2, pengguna sanggup queue panjang untuk dapatkan teksi berkupon. Ini menunjukkan pengguna belum yakin terhadap penggunaan meter. Alasan ini merupakan alasan kuat untuk mendesak sistem kupon dipertahankan.<br /><br />En. Sulkafli <br />1. Soal selidik pengguna boleh diedarkan kepada setiap pemandu di Putrajaya Sentral untuk mendapatkan maklumbalas dari setiap penumpang yang menaiki teksi.<br />2. Koperasi perlu perbaiki perkhidmatan kaunter kerana masih ada aduan kerani yang jual kupon muka kelat.<br />3. Masalah komunikasi antara pengguna dan staff di kaunter yang perlu diperbaiki untuk meningkatkan keyakinan pengguna.<br />4. Marshall perlu disediakan bagi membantu penumpang.<br /><br />En. Ghazali<br />1. Cadang supaya kita buat protes pasang riben merah untuk kempen kekalkan sistem kupon.<br />2. Jemput SPAD sendiri datang dan bagi taklimat kepada pemandu.<br />3. Menceritakan pengalaman saudara beliau di Bandung yang guna perkhidmatan "blue bird" yang kononnya bagus dan guna meter, tetapi pemandunya menggunakan jalan jauh.<br /><br />Ust Mukhtaruddin - HBA2416<br />1. Menyokong sepenuhnya sistem kupon dipertahankan.<br />2. Perlu terus berikhtiar dengan sungguh-sungguh, selepas itu kita bertawakkal dan berserah kepada Allah. Allah sahaja sebaik-baik perancang.<br /><br />En. Ohtman.<br />1. Bertanya kenapa En Mohd Salleh Mat Zin berkawan dengan Persim Bersatu dan Amran Amran Bbptb sedangkan merekalah yang mendesak SPAD memansuhkan sistem kupon?<br />2. Mereka yang menentang sistem kupon tidak tahu betapa sistem ini sangat membantu pemandu mendapat pendapatan yang lebih berbanding meter (sekian lama tidak dikaji semula). Pemandu juga dapat bekerja dengan selesa kerana tambang yang telah tetap tanpa rasa sangsi antara satu sama lain. <br />- Saya jelaskan bahawa saya berbeza dengan mereka dalam banyak isu..., (kupon, permit individu sepenuhnya, desak SPAD dibubarkan dan lain-lain) namun sebagai pemandu teksi, saya tidak boleh menjadikan perbezaan itu sebagai halangan untuk kita bekerjasama dalam hal-hal positif yang lain.<br /><br />En. Zakuan <br />1. Meminta kata putus semua 50 orang pemandu yang hadir..., samada nak kekalkan sistem kupon atau nak guna meter?.<br />- Semua sebulat suara mahukan sistem kupon dikekalkan. Kalau KL Sentral dan KLIA dibolehkan guna sistem kupon, kenapa Putrajaya tidak boleh?.<br /><br />Majlis bersurai jam 6.00 petang.Salleh - Putrajayahttps://www.blogger.com/profile/03562336764114169936noreply@blogger.com