COOP TAXI Hotline 03-8888 4000...

Jumaat, 7 Ogos 2009

Dipanggil Mengadap YB. Dato' Seri Nazri Tan Sri Aziz

Pada Hari Selasa, 4hb. Ogos 2009, saya agak terkejut kerana dimaklumkan oleh En. Khairul Aszwan (Penolong Pengurus) bahawa Koperasi dipanggil ke pejabat YB. Menteri di tingkat 15 Bangunan Parlimen pada jam 10.30 pagi 5hb. Ogos 2009.

Beberapa jam kemudian saya menerima email yang menyatakan mengenai kesalahan seorang pemandu teksi eksekutif HWD4** milik Koperasi ini yang didapati berkasar dengan penumpang serta mencabar penumpang supaya membuat laporan kepada LPKP.

Tepat jam 10.15 pagi 5hb. Ogos 2009, saya bersama En. Zakuan (gambar bersama YB) tiba di pejabat YB di Bangunan Parlimen berjumpa dengan Pegawai Khas Bahagian Aduan (En. Mohammad Azahari). Selepas memberikan penjelasan kepada En. Mohammad Azahari, sempatlah juga berbual-bual...., rupa-rupanya kami pernah sama-sama terlibat dalam mogok pemandu Airport Limo (ALM) beberapa tahun dahulu. Beliau pada masa itu adalah merupakan pegawai ALM yang juga tidak berpuas hati dengan syarikat tersebut.

Tidak berapa lami kemudian, En. Azahari menerima panggilan dari Putrajaya yang memaklumkan YB panggil kami mengadap di pejabat beliau di Bahagian Hal Ehwal Undang-undang (BHEUU), Presint 3 Putrajaya.

Dalam hati saya...., masya Allah..., risaunya..., maklumlah beberapa rakan sebelum ini bagitau yang beliau ini sangat 'tegas'. Pengalaman saya berdialog dengan beliau sebelum ini turut menggambarkan sedemikian.

Saya bersama En. Zakuan dan En. Azahari sampai terlebih dahulu di tingkat 9 bangunan BHEUU tersebut.

Sebaik YB. Menteri sampai, saya dan En. Zakuan dipanggil masuk ke dalam dan beliau terus menjelaskan kenapa beliau memanggil kami pada hari tersebut iaitu berhubung aduan yang beliau terima terhadap pemandu teksi HWD4**.

Saya terus memaklumkan bahawa Koperasi telah memanggil pemandu berkenaan dan juga akan menarik kenderaan yang disewa tersebut kerana melanggar penjanjian yang telah ditandatangani dengan Koperasi.

Dalam keadaan berdebar, sempat juga saya bertanya kepada beliau samada pemandu tersebut boleh merayu. Beliau menjelaskan boleh iaitu dengan mengemukakan surat kepada beliau.

Setelah mendengar penjelasan kami mengenai isu tersebut, beliau mengucapkan terima kasih atas kerjasama yang Koperasi berikan dan berharap Koperasi dapat bersama-sama dengan beliau untuk meningkatkan mutu perkhidmatan teksi di Malaysia.

Akhir perjumpaan, sempat juga En. Zakuan menyampaikan cenderamata yang tidak seberapa kepada beliau. Nampaknya beliau sangat menghargai cenderamata yang tidak seberapa tersebut.

Kemesraan di sebalik ketegasan beliau semasa pertemuan tersebut nampaknya berjaya mengurangkan sedikit 'persepsi' negatif saya kepada beliau sebelum ini. Wallahu aa'lam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan